Archives: 海外ゴシップ

イベント66: It’s a Boy!

in 海外ゴシップ

 プリンスでしたね。おめでとうございます。我が家は夫がどうしても女の子が欲しかったので、性別が分かる週になるとすぐに病院で見てもらいました。念願の女の子だと言われた時の夫の笑顔はいまだに忘れられません。イギリスの皇室では皇室典範が変更されて男の子でも女の子でも皇位を継ぐ事が出来ます。これも最近になって変わった事ですが。以前は男子がいなかった場合にのみ女の子が皇位を継承することになっていました。アメリカでは連日連夜の報道合戦が繰り広げられていますが、本当にアメリカ人はイギリスの皇室が大好きです。かくいう私もキャサリン妃は素敵だなあと思います。ファッションもそうですが、... full story

時事16:丸刈りの峰岸みなみちゃん

in 海外ゴシップ

 アメリカ人の感覚からすると今回の丸刈り事件は「Good Publicity play」となるようです。古くはブリタニー・スピアーズの件もありますしね。最近ではアナ・ハザウェイも坊主になって、オスカー確実という感じです。個人的には20才での恋愛はごく健康的なことだし、女性が一番キラキラする瞬間ですからお泊まりだって「Why not?」と思います。でも問題は、AKBというアイドル集団に所属する限りは恋愛禁止というルールがあるということです。それを承知で、というかそういう契約で属しているのにその規則を破る、ということは契約違反なので契約社会のアメリカどっぷりの私には、... full story

時事15:I have never doped

in 海外ゴシップ

 17日の夜9時に放送されたランス・アームストロングとオプラのインタビューは、ドーピングを認めた後の復活の可能性をかけた言わばlife or death的な機会だったのではないかと思うのですが、he blew itという感じです。オプラのyes/no的な質問攻めでアームストロングはドーピングを認め、ドーピングなしにツール・ド・フランスでの7連勝はあり得なかったと認めました。でも画面を通して感じたのは真摯な姿というよりも「性格悪そう」な感じ。自分を嘘つきと証言した女性を攻撃した事に関して「But, I didn’t call you(her) fat」と言うなんて、... full story

Dog 11: Hachiko in Argentina

in 海外ゴシップ

 I found some incredible news on Yahoo.com. It’s about a German Shepard which took off from its home after its owner died. It was later found sitting on  the owner’s grave.The astonishing fact is that the dog had never been to the grave. It must have found it on its own. That... full story

Current Affair 13: Batman Massacre

in 海外ゴシップ

 Early morning on July 20th, there was a massacre at a movie theatre in Aurora, Colorado.A gunman kicked open an exit door, threw a smoke bomb and started shooting with a machine gun - just a few minutes in to the “The Dark Knight Rises”. 12 people died and 58 people were injured... full story

Gossip11:Justin Beiber & 911

in 海外ゴシップ

The relationship between celebrity and paparazzi is amusing. They need each other but at the same time they hate each other.  Celebrities are seen through the media, rarely in real life, so the paparazzi are needed to some degree. But Princess Diana lost her life due  to them.And... full story

Gossip10:Today show vs. GMA

in 海外ゴシップ

 For the last one week, everybody was talking about what could happen to the anchor for the Today Show, the number one entertainment show which brings in $250 - $300 million a year to NBC.The decision has been made. Ann Curry, the anchor, will leave the show as of today after only a year of... full story

Gossip 9: IPO & Prenup

in 海外ゴシップ

I guess it’s terrible that people are excited to talk about a prenuptial agreement right after a marriage. However, if the marriage is about Mark Zuckerberg, then, it’s a different story. Especially among wealthy people in the US, it is customary to sign a prenuptial agreement. It... full story

海外ゴシップ3:絶対行きたくない歯医者

in 海外ゴシップ

  「私の前で横たわるその姿を見たら憎たらしくて、我を忘れて彼の歯を全部抜いてしまいました」と言ったのは34歳のポーランド人の歯科医Anna Mackowiakさんです。なんでもこの憎たらしい彼にあっさり振られたそうで、その数日後彼が歯痛でやって来た時に復習がかなったという訳です。抜くほうも抜く方ですが、振った彼女の下に助けを求めて行ったこの元彼も、ちょっと?という感じじゃありませんか?世界一間抜けな元彼かも。罪が確定すれば3年程刑務所に入る可能性があるということですが、出所後だって、絶対こんな歯医者さんには行きたくないですよね。この元彼は歯が全部無くなってしまって、... full story

Gossip 9: Sex, Lies and Campaign Money

in 海外ゴシップ

John Edwards was the vice presidential candidate when John Kerry was the presidential nominee. His future was as promising as anyone could hope. How could he throw his entire life away with an affair and a potentially criminal cover-up? He was indicted by a North Carolina grand jury on six... full story